Partilhar
Hoje em dia, quase podemos reconhecer um negócio de sucesso pela quantidade de faturas que chegam a uma empresa. À medida que as empresas crescem, crescem também as suas redes de clientes e fornecedores; e quanto mais globalizadas são as cadeias de produção e criação de valor, maior a complexidade dos sistemas, enquanto crescem também as exigências regulamentares. Os processos manuais podem ter sustentado as empresas até agora, mas é inegável que se tornam cada vez mais exigentes em termos de mão-de-obra, que criam obstáculos às organizações e se tornam mais propensos ao erro. Além do mais, tornam-se caros: em média, são necessários 8,47 euros para processar uma fatura, um custo que duplica nas empresas menos eficazes.[1] A solução? A automatização é a chave para aumentar a eficiência e reduzir o tempo e o custo necessários para processar faturas — e é mais fácil de implementar do que se possa pensar. Com os Managed Content Services da Konica Minolta ajudamos os nossos clientes a ganhar controlo e a automatizar o processamento de faturas com soluções digitais de gestão para as suas empresas.
CASO DE SUCESSO: TON INC. A empresa checa TON Inc. produz mobiliário de estilo Bentwood desde 1953, preservando a qualidade artesanal dos produtos com que o inovador em mobiliário Michael Thonet criou a marca, em 1861. Os produtos TON foram distinguidos diversas vezes, incluindo com os prémios Good Design, Red Dot Design Award e Czech Grand Design. A TON responde à procura global tanto através da sua própria rede de vendas como dos seus funcionários em trabalho remoto. A empresa precisava de maior agilidade, enquanto enfrentava um aumento do tráfego de e-mails e o desafio de sistemas obsoletos, em papel, que tinham provado ser um problema significativo no processamento de faturas. Com o apoio da Konica Minolta, a empresa implementou uma solução que atende exatamente às suas necessidades. «Tínhamos problemas sempre que um funcionário estava fora do escritório durante vários dias, não podendo validar ou verificar um determinado documento ou fatura, porque não conseguíamos aprová-lo», recordou o Diretor de Vendas da TON, Robert Valentík. «Quando vejo que agora o diretor-geral pode aprovar as faturas no telemóvel, quando está em viagens de negócios ao estrangeiro, confirmo que tomámos a decisão certa». Ao eliminar a taxa de esforço na procura de documentos em papel, a TON conseguiu uma economia de tempo diária estimada em quinze minutos por funcionário. Liberte o potencial «Mesmo agora, muitas empresas estão efetivamente a trabalhar a meio gás», afirmou Marcel Cobussen. «Existe tanto potencial nos departamentos de Contabilidade que é gasto em tarefas repetitivas e pouco produtivas para a empresa. Com as soluções para faturação da Konica Minolta podemos ajudar as empresas a eliminar o esforço financeiro desta atividade, libertando tanto os departamentos de IT como os de Contabilidade para outras atividades.» [1] Leggett & Platt® Incorporated [2] Comspec Consulting & Konica Minolta, Improving and automating business operations through information management – a benchmarking survey, 2018 («Melhorar e automatizar operações comerciais através da gestão de informação - um inquérito de benchmarking, 2018») [3] Leggett & Platt® Incorporate
Boilerplate
About Konica Minolta Business Solutions Europe
Konica Minolta’s journey started 150 years ago, with a vision to see and do things differently. We innovate for the good of society and the world. The same purpose that kept us moving then, keeps us moving now.
Konica Minolta Business Solutions Europe GmbH, based in Langenhagen, Germany, is a wholly owned subsidiary of Konica Minolta Inc., Tokyo, Japan. With its unique expertise in imaging, data processing and data-based decision making, Konica Minolta creates relevant solutions for its customers - small and medium-sized businesses, large enterprises and public sector - and solves issues faced by society.
As a digital workplace solution provider, Konica Minolta helps its clients to identify and unlock the potential digitalisation holds and reach the next level in the digital maturity of their organisation by rethinking the workplace. In support of an ‘Intelligent connected workplace’, Konica Minolta offers cloud, IT, managed print and video solution services for remote working, collaboration, workflow management and automation and security. The company’s success in driving transformation is also confirmed by IDC, since the ‘IDC MarketScape: Worldwide Print Transformation 2020 Vendor Assessment’ stated that Konica Minolta is ‘recognised globally as a leader in print transformation’. Konica Minolta has been a Microsoft Global Managed Partner since 2021.
Konica Minolta's Igniting Print Possibilities offering helps printers, converters and brand owners maximise workflow automation to increase efficiency. The company delivers consultancy in all communication matters as well as top-of-the-line production, packaging as well as label printers. Its finishing devices create print products that stand out and create added value. Konica Minolta has established itself as the production printing market leader for more than a decade in Europe (InfoSource).
For an increasing number of organisations, success today is more than the narrow definition of financial prosperity – it also includes protecting the environment and having a positive impact on their workforce as well as the societies they are embedded in. With its commitment to the Sustainable Development Goals (SDGs), Konica Minolta has pledged to consistently pursue its sustainability and social responsibility goals.
The company has been repeatedly recognised for its rich history of social contribution as well as for working towards achieving the SDGs throughout its business and supply chain. Konica Minolta is listed among “2022 Global 100 Most Sustainable Corporations in the World” and received the highest level in EcoVadis Sustainability Ratings.
For its innovative service approach that complements their devices perfectly, Konica Minolta was awarded the prestigious ‘Buyers Lab PaceSetter Award for Serviceability and Support 2020/2021’ from Keypoint Intelligence.
Konica Minolta Business Solutions Europe is represented by subsidiaries and distributors in more than 80 countries in Europe, Central Asia, the Middle East and Africa. With approximately 8,700 employees (as of April 2022), Konica Minolta Europe earned net sales of over EUR 1.9 billion in financial year 2021/2022.
Worldwide, the company has over 39,000 employees and is operating in over 150 countries.
For more information, please visit https://www.konicaminolta.eu/eu-en/news and follow Konica Minolta on Facebook and YouTube.
Terms and product names may be trademarks or registered trademarks of their respective holders and are hereby acknowledged.